Tippek a költséghatékony honlaphoz

9 tipp amellyel csökkentheti honlapja költségeit

Avagy: van-e más eszköze a kőkemény alkudozáson kívül?

Amikor költséghatékony honlapról beszélünk, nem csak a honlapkészítéssel kapcsolatban felmerült közvetlen költségek fontosak. Hiszen a honlap árának lefaragása mellett számos módon tudjuk a költségeket csökkenteni és/vagy a megtérülést növelni: érdemes tehát azt is végiggondolni, hogy hogyan lehet a honlap valamely funkciója segítségével az egyéb költségeket (telefon, ügyfélszolgálat, értékesítés stb.) csökkenteni.

A hatékonyság növelésének másik fontos tényezője az idő: ha a honlappal kapcsolatos feladatok végrehajtásához szükséges időt csökkenteni tudjuk, vagy az értékesítés, az ügyfélszolgálat munkáját tudjuk a honlappal támogatni, azzal végső soron növeljük a költséghatékonyságot.

1. Tervezzen és ne vaktában készíttessen honlapot

Ha előre végiggondolja, és írásba foglalja, hogy mit vár el honlapjától, úgy rengeteg időt és pénzt takaríthat meg.

  • A kivitelező cég könnyebben fog tudni Önnel együtt dolgozni, ezért kevesebb időt kell megvásárolnia tőlük.
  • A kidolgozott terv révén a honlap gyorsabban tud elkészülni, tehát hamarabb tud működni, így korábban kezd el profitot termelni.
  • Mivel Ön a komplett honlapterv birtokában nem fog állandóan módosítani és koncepciót váltani a honlapkészítés folyamatában, ezért Ön a kivitelező cég szemében jó ügyfél lesz, így nagyobb valószínűséggel tud jó árat elérni.
  • Nem fog olyan funkciókért fizetni, amelyekre nincs szüksége.

 

2. Ne a programozóval ötleteljen üzleti és marketing kérdésekben

Számos félreértést és bosszúságot szülhet, ha nem végzi el a honlappal kapcsolatos házi feladatát, és a programozótól várja el, hogy döntsön Ön helyet a honlappal kapcsolatos üzleti és marketing kérdésekben.

3. Rendeljen a weboldalhoz adminisztrációs  felületet, hogy később Ön is tudja módosítani

Első látásra hatékony megoldásnak tűnhet, ha nem rendel a honlaphoz adminisztrációs felületet, hiszen így le tud faragni az árból. Azonban ha Ön nem rendelkezik programozói ismeretekkel, adminisztrációs felület híján nem fogja tudni módosítani a honlap tartalmát, márpedig ezzel pont a weboldal legnagyobb előnyét, az alakíthatóságot nem fogja tudni kihasználni. Így kénytelen lesz minden apró változtatással a programozót megbízni és egy idő után az adminisztrációs felület többszörösét fogja kifizetni programozási munkadíjra.

4. Készíttessen egyszerűen beszúrható formokat, amelyeket Ön is el tud helyezni az oldalon

A weboldalon számos űrlapot vagy formot alkalmazhat (feliratkozás, megrendelés, kapcsolat, árajánlatkérés stb). Ezek mindennapi használatát nagymértékben megkönnyítheti, ha a formokat úgy készítteti el, hogy egy egyszerű parancssorral be tudja illeszteni bárhova az oldalon belül, így Ön programozói tudás nélkül is létre tud hozni például egy értékesítési aloldalt aktuális akciójával kapcsolatban, ahová be tudja illeszteni a legbonyolultabb űrlapot is.

5. Állítassa be a CSS-t, hogy a szövegformázás gyors és házon belül kivitelezhető legyen

Jelentős időt és így jelentős pénzt takaríthat meg vele, ha a honlapra felvitt szövegeket a stílussablon segítségével formázza meg. Ezt úgy kell elképzelni, mint a szövegszerkesztőből ismert előre definiált formázási stílusokat.  Amikor felvisz egy szöveget, akkor nem kézzel állítja be például egy főcím tulajdonságait, hanem egyetlen kattintással beállítja a színt, méretet, sortávolságot stb., amelyet a többi aloldalon is használ. Ezzel a módszerrel sokkal gyorsabb a szövegformázás és biztosítja, hogy az aloldalak egységes képet mutassanak.

6. Tegye lehetővé, hogy rendeljenek/árajánlatot kérjenek Öntől a honlapon keresztül

Evidensnek tűnik, mégis sokan kihagyják a legfontosabb lépést a honlapjukon: nem teszik lehetővé, hogy a látogató a honlapon keresztül árajánlatot tudjon kérni, vagy rendelni tudjon. Pedig semmi nem gyorsítja fel jobban a honlap megtérülését, mint a bevétel...

7. A gyakran ismétlődő kérdéseket gyűjtse össze és minél több helyen kommunikálja

Rengeteg időt spórolhat vele mind a látogatóknak, mind cége ügyfélszolgálatának, ha a honlapon jól rendszerezve publikálja az ügyfelek által leggyakrabban feltett kérdéseket és az ezekre adott rövid válaszokat.
Így egyrészt a látogató gyorsan megtalálja kérdésére, kétségére a választ, másrészt az ügyfélszolgálat hatékonysága is nő: a látogató saját maga találja meg a választ a kérdésére, így nem az ügyfélszolgálat erőforrását foglalja. Ha pedig mégis az ügyfélszolgálatot keresi kérdésével, úgy az érdeklődő számára el lehet küldeni a kész válaszra mutató hivatkozást.

8. Az összegyűjtött ügyfélkérdések alapján használjon válasz e-mail sablonokat

Az előző pontban említett gyakori ügyfélkérdéseket és válaszokat arra is használhatja, hogy sablon e-maileket állít össze, amelyeket testre szabva tudnak használni ügyfélszolgálati munkatársai. Egy ilyen sablon e-mail átalakítása sokkal kevesebb munkát és időt vesz igénybe munkatársaitól, mint minden egyes alkalommal új választ írni egy kérdésre. Persze nem minden kérdést és választ lehet tipizálni, de biztosan az Ön cégében is van egy sor állandóan ismétlődő tipikus ügyfélkérdés és kifogás, amelyet így hatékonyan tud kezelni.

9. Automatizálja, amit lehet

A honlap kitűnő eszköz az automatizálásra. Számos olyan elemet építhet be a honlapba, vagy ahhoz kapcsolódóan, amely gyorsítja és olcsóbbá teszi az üzleti folyamatokat. Például a megrendelő adatai alapján automatikusan kiállított és e-mailen elküldött számla vagy díjbekérő, a kiegészítő/kapcsolódó termékek automatikus ajánlása a vásárlónak stb. Ezek mind biztosítják, hogy minimális emberi beavatkozás mellett működjön a folyamat, így csökkentve a működési költségeket.

10. További tippek

Ismerje meg a teljes Hatékony HonlapTervezési Rendszert!