Mit tanulhat egy cég a
Las Vegas című sorozatból?

Avagy miért érdemes egy céget a
marketing és az érétkesítés köré építeni?

Las Vegas

Az egyik kedvenc sorozatom a Las Vegas. (Ha valaki nem ismeri, annak a sztori röviden: egy las vegasi szálloda munkatársai életén keresztül ismerhetjük meg egy kaszinó működését és mindennapjait.)

Mindig lenyűgöz, hogy mennyire jól kitalált gépezet az egész város, minden egyes részlete azért van, hogy egyetlen célt szolgáljon: szórakoztasson és a turistát rávegye, hogy minél több pénzt költsön.

Reklám, ami szórakoztat is

A szerencsejátékot lehet szeretni, vagy nem szeretni, azt azonban el kell ismerni, hogy a város marketingje zseniális. Már maga az ötlet, hogy egy egész sorozat szóljon a városról.

Milyen reklám értéke lehet egy világszerte játszott és igen sikeres sorozatnak, amely több évadon keresztül népszerűsíti Las Vegast, és a szerencsejátékot?

Las Vegas mindenütt?

És nem ez az egyetlen marketing eszköz, amelyet alkalmaznak. Ha nem is látta a sorozatot, valószínűleg Ön is halott már a bűn városáról:

* biztosan látott már olyan filmet, amelyben Las Vegas volt a helyszín,
* biztosan látott már olyan bokszmeccset a tévében, amelyet Las Vegas egyik hoteljéből közvetítettek,
* biztosan Ön is ismeri Elvis Presley Viva Las Vegas! c. számát.

A város, tehát jól végzi dolgát, hiszen elérte, hogy ismert legyen: ha megkérdezi ismerőseit, barátait, vajon hányan lesznek akik még nem hallottak Las Vegasról?

„What Happens in Vegas, Stays in Vegas"

A híres mondás: "Ami Vegasban történik, az Vegasban marad."

Kitűnő szlogen: megkülönböztet, pozícionál, rövid, és érthető. Nem szemérmeskedik, bátran vállalja, hogy itt bizony bármit szabad. Ez mindenkinek tetszeni fog? Nem! Pont ezért fog NAGYON tetszeni a célcsoportnak.

Nézzük, hogy mi az, amit ebből Ön is alkalmazhat saját cégében is:

  • Végezze el a házi feladatot, és pozícionálja cégét, termékeit!
  • Találja ki cége köré a sztorit!
  • Mindezt sűrítse egy rövid szlogenbe is!
  • Béreljen fel egy zeneszerzőt, vagy vásároljon kész dallamot, és használja úgy, mint egy "hangos logót".
  • Ezt a sztorit kommunikálja minél több helyen, minél többször utaljon rá írásban és szóban is!
  • Készítessen videó intrót, melyet használhat honlapján, prezentációkon, kiállításokon stb..!
  • Keresse a nyilvános megjelenés lehetőségét, szivárogjon be a célpiachoz a PR eszközeivel is!

 

Mindezt ma már egy kis- és középvállalat is megengedheti magának!