II. A honlap tartalmának meghatározása

7 merénylet a honlap tartalma ellen

- avagy, hogyan lehet a legszebb honlapot is kinyírni -


Nézzük, hogy a honlap tartalmára nézve, milyen végzetes veszélyek leselkednek!


1. A honlap célját nem meghatározni és érdektelen tartalommal feltölteni.

Rögtön az első halálos sebet kaphatja a weboldal, ha nem határozza meg a célját, és így azt sem fogja tudni tisztán meghatározni, hogy milyen tartalmak segítik a célokat elérni.

2. Elbizonytalanítani a látogatót, hogy miről szól az oldal és jó helyen jár-e.

Szintén komoly probléma, ha a látogató számára nem tesszük egyértelművé az oldalra érkezést követően azonnal, hogy jó helyen jár-e, tehát amit keres, azt az oldalon megtalálja-e, és ha igen, hogyan.

3. A szövegeket illusztráló képek nélkül publikálni.

Az írásos kommunikáció mellett, az interneten egyre inkább kiemelt szerepet kap a vizualitás. Nagyon fontos, hogy üzenetét különböző képi elemekkel (fotókkal, feliratokkal, diagramokkal, videóval stb.) is alátámassza. A látogató szemét ezek vezetik.

4. A szöveget tördelés és alcímek nélkül publikálni.

Ugyanilyen fontos, hogy a folyó szöveg kinézetét is megtervezze. Tehát nem csak a tartalmára szükséges figyelnie, hanem a szövegképre is. Ezt különböző elemekkel érheti el: bekezdésekkel, főcímekkel, alcímekkel, színes betűszínnel, sorközökkel, különböző betűméretek és betűtípusok összehangolt és egységes használatával stb.

5. A cégről, termékről beszélni.

Igen, nem tévedés. A látogató azért érkezik az Ön oldalára, hogy megoldást találjon a problémájára, szükségletére. Ezért Önnek ezt az oldalon keresztül kell biztosítania.

6. A cégben lévő információkat, tudást nem felhasználni a weboldalon.

Szintén súlyos sebet ejthet egy weboldalon, ha az Ön és munkatársai fejében lévő aranybányát nem aknázza ki. Ami az Ön számára szakmai evidencia, sokszor a látogató számára kincset érő információ.

7. Az ügyfelek tipikus kérdéseit, kétségeit nem megválaszolni a honlapon.

A honlap akkor jó, ha arról szól, ami a látogatót érdekli, és úgy, ahogy azt a látogató érdekesnek és érthetőnek találja. A legjobb módszer, ha folyamatosan gyűjti az érdeklődők és az ügyfelek kérdéseit, kétségeit, és az ezekre adandó válaszokat rendszerezett formában közzéteszi a weblapján. Így a látogató számára hasznos és végső soron az Ön számára eredményes honlapot tud építeni.

Végzetes sebek

Javaslom, hogy nyissa meg saját weboldalát és tekintse végig, hogy van-e olyan pont, ahol a fenti szempontok valamelyikén elvérezhet!

Kapcsolódó cikkek


Értesüljön elsőként a legújabb cikkekről, akciókról!